Balkongen

57909-217


Har gjort ett halvdant försök här att rita av våran balkong i Paint, uppifrån sett (och definitivt inte enkligt några skalor!!) Tänkte att det kan vara lättare att demostrera hur jag tänker om ni får en liten tankebild :-)

Hela bilden kom inte riktigt med, lite text hamnade utanför. Men ni kanske ser ändå!

Jag funderar på att hänga upp ett markistyg (eller annat slitstarkt tyg) på kortsidorna, på någon slags vajer. Så att man kan dra för som lä för vind och regn om man ändå vill sitta ute om somrarna.

Har bestämt mig för ett vitt-marinblått-zink-tema på balkongen, och skulle därför vilja ha ett tyg i marinblå- och vita lodräta ränder. Frågan är om det känns för mörkt, men å andra sidan är ju helvitt en sån utsatt färg vad gäller smuts och så.  

Också var det golvunderlag... lutar mest åt trall nu. Är så himmelens kallt att gå betonggolvet som är där nu alltså! Utan tofflor eller tjocksockisar så domnar tårna i närmaste laget bort! Och tårna vill man ju lite gärna offra bara för att vistas ute på balkongen. *ler*

Tror jag ska ta en vända på stan till veckan och kika på vad det finns för utbud :-)

Hej och hå!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Spännande! Det kommer säkert bli en jättemysig balkong när du är färdig. Det är jag helt övertygad om!! Måste få se bilder sen det vet du?! :D
kram

Postat av: EVA

Åhhh det kommer säkert att bli jättesnyggt ! Du får rapportera eftersom du handlar...

Ha en fin kväll !

KRAM EVA

2007-04-20 @ 21:47:06
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Thea

Så roligt att ha ett "uteprojekt".
Blir nog jättebra, låter så på din beskrivning!

2007-04-21 @ 23:17:36
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback