Byxkamp

Som jag skrev i förra inlägget så jobbar jag hårt på att komma ner några kilon inför balen och studenten. Rättare sagt tio kilo har smugit sig på sedan förra våren. På tio dagar har jag iallafall lyckats gå ner 3 kilo. 

Börjar känna en viss "byxbrist" i och med viktuppgången. Ingenting sitter som förr. Går egentligen i samma två par favoritbyxor jämt, när jag inte har mjukisbyxor eller kjol vill säga. Jag tänkte att nu när jag gått ner tre kilo kanske jag iallafall kommer i ett av de par jeans jag inte kunnat ha på ett tag. Så jag letade fram dem för en spännande prövning.

Etapp 1: låren. Men lite latinovick med höften så gick dom enkelt upp. Avklarat.
Etapp 2: midjan och knappknäppningen. Jises, går det inte dra in magen mer?? Men lite till, liiite till, nästan, nu kanske... yes! Dragkedjan och knappen gick igen. Och voilá - en badring uppenbarade sig kring midjan! Som en uppstoppad korv runt låren stod jag där nöjt med något andnöd, men jag fick på mig dom, och trots lite strama svårigheter att förflytta benen framåt så får dom sitta på idag. Med en pösig kofta trollades badringen bort.

Nä, nu tusan får jag göra ett ryck. Nästa månad ska byxorna gå på utan latinodans och syrebrist :-)  

Kommentarer
Postat av: Lina

"Latinovick", vilket kul ord! Sådana har man ju gjort ett antal när man provar jeans.... :)

Postat av: heidi

Uff ja det er ju så iblant, och ofta etter vinteren, da kjenner man at alt strammer.

2007-04-22 @ 16:08:05
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: Thea

Hihi.. ursch varför känner jag igen det där... lycka till!

Kul att ta studenten, det är nåt särskilt.

Ha en bra kväll!

2007-04-22 @ 17:32:27
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback