Fler bilder från makeovern!

Måndag, tisdag och onsdag har vi jobbat för fullt med tapetseringen hos moster, och hittils har vi hunnit köket/hallen och påbörjat vardagsrummet. Köket och hallen var bökigt med många vinklar och vrår samt en svår tapet (en tunn pappers) som inte alltid ville samarbeta...!

Igårkväll satte vi igång med vardagsrummet - ett mycket mer enkeltapetserat rum! Så vi fick upp fondväggen och påbörjade en vägg som ska ha en enfärgad tapet.

Idag hinner vi nog göra klart det sista tror jag. Både VR: et och sovrummet :-) Det är så kul att se förändringen! Det blir ett helt nytt hus kan jag lova!

Här kommer några bilder från den färdiga hallen (tog inget kort i köket, eftersom tapetbordet och all redskap som hör därtill har flyttat dit) och det påbörjade vardagsrummet! :-)




57909-166



En helt ny hall!
Istället för en tung, gulmelerad tapet med bård möts man nu istället av ljus och luftighet!
(Se tidigare inlägg för att se en före-bild)



 
57909-167




Hallen i en liten annan vinkel.



57909-173




Såhär har vardagsrummet sett ut... en mörk, tung och orolig färg...




57909-171



Färgen framhäver heller inga möbler...
allt går i en entonig röd/brunfärg vilket ger ett ganska stressigt och ointressant intryck...



57909-172



Fondväggen är nu uppsatt i vardagsrummet, och spisen och skorstenen fick verkligen komma till sin rätt!!



57909-170



... liksom den gamla, vackra byrån!
(tavlorna på byrån ska hängas upp ovanför)



57909-169




Av resttapeten klippte jag ut ett blommönster som fick flytta in i en ram :-)




57909-168




Här får ni en liten tjuvtitt på fondväggen som ska upp i sovrummet, hihi! :-)



Nu ska jag pallra mig iväg igen!
Kanske kommer några bilder till ikväll på dagens arbete, om jag inte är för trötter.

Ha en fin dag!! :-)

Kommentarer
Postat av: EVA

Wow så hilma snyggt det blir ! Vilken skillnad det blir med ljusa färger eller hur ?

Fortsätt ert hårda jobb så får vi ta oss en tur ut när det är klart ...hihi !

KRAM EVA

Postat av: Evelyn

Det blir verkligen jättefint, mycket bättre än förr!

2007-04-12 @ 11:24:51
URL: http://silkeslen.blogg.se
Postat av: Lina

Men så fint det blivit! Verkligen stor skillnad :)

2007-04-12 @ 12:39:45
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Såååå fiiiint det blir!! Måste kännas helt underbart och få så fint överallt!!! :D
kram

2007-04-12 @ 14:36:42
URL: http://www.perlan.org
Postat av: heidi

Så utrolig fint och lyst det blev : )

2007-04-12 @ 20:36:00
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: Thea

Oj,oj,oj vilken härlig skillnad!! Verkligen jättefint! Bra inspiration.

2007-04-12 @ 21:48:28
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Stina

Otroligt snyggt! Kram Stina

2007-04-12 @ 22:04:09
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag hittade din blogg när jag sökte på google och det var just det här jag behövde se och läsa! Jag och min sambo ska ta över hans föräldrahem och det här var perfekt inspiration för mig! Jag gillar din stil, tidlöst och vackert! Hs Emma

2008-04-21 @ 11:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback