Himmel och kalas

57909-219




57909-218



Igår var det en sån otroligt pampig himmel! Ni får ursäkta bildkvalitén, bilderna tog jag genom bilrutan på väg till Norrfjärden :-) Det är så härligt nu, då april börjar lida mot sitt slut. När jag kollar igenom mina bildmappar på datorn ser jag att många vackra solnedgångar har fotats i just slutet av april och början i maj. Nu vet man att sommaren är på intåg! ... bara den riktiga värmen och grönskan kommer. *ler*

Klockan halv fem ringde klockan för sambon imorse, som skulle upp och jobba. Och med väckaren vaknade inte bara sambon, utan även jag. *suck* Jag är väldigt lättväckt, men brukar kunna somna om. Men imorse var inte en sån morgon. Så efter många försök att somna om och lite vridande i sängen så beslöt jag mig för att stiga upp.

Så vad gör man halv 6 en söndagmorgon? Solen skiner in genom köksfönstret. Funderade först på att gå ut på en prommis med Katitzi, men kom på att det inte skulle vara så kul om Katitzi upptäcker att man kan få komma ut den tiden på morgonen... får verkligen inte bli en rutin, för såå ofta är det inte jag självmant masar mig upp den här tiden ;-) Så jag startade datorn istället.


Igår var vi på 65-årskalas hos sambons morfar i Luleå. En trevlig kväll med himmelsk god mat och många skratt!
Och idag är det kalas igen. Denna gång min farmor som fyller år (egentligen imorgon). Mycket kalasande i helgen :-)

Har jag berättat att jag slutade med godis, fika, snacks etc. för... vad blir det... tio dagar sedan?! Och jag har hållt det! :-) Man måste ju "trimma" sig inför bal- och studentklänningarna... *s* Tre kilo har iallafall försvunnit på bara dessa tio dagar! En bra början. 


Oj, vilket långt inlägg det här bidde!

Hoppas ni har haft en mysig helg och ha en fortsatt trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Thea

Vilka fina bilder!!

Postat av: Lilla My

Vilken fin pitehimmel och andra fina bilder bl. a från ditt hem.Jag lägger till dig i mina länkar.Ha en bra dag du med!

2007-04-22 @ 10:44:43
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback