Skruttbräda!!

57909-146


Igår bestämde jag mig för att hänga upp "ny-gamla" gardiner i vardagsrummet. Köpte dom för ett ganska bra tag sedan nu, och har hängt i köket en sväng men gjorde sig inte riktigt där. Köksfönstret är ganska litet, och gardinerna här är ganska tunga och hindrar ljus, så då lämpade dom sig bättre i VR:et, där fönstrena är betydligt större :-)

Ett problem som alltid uppstår när jag ska stryka är vår minimala strykbräda. Eller snarare SKRUTTBRÄDA.
Köpte den på IKEA när vi bodde i förra lägenheten. Jag förstår inte hur vi överhuvudtaget kunde införskaffa den. 
Det är fruktansvärt bökigt att stryka på den, när den bara sträcker sig nån decimeter över golvet. Speciellt när man ska stryka stora ytor, som gardiner. Nej, måste verkligen köpa en ny rejäl en!!  



57909-147



Såhär blev gardinerna iallafall. Ni får ursäkta min kamera, som tar världshistoriens dåligaste bilder!!
Kan lova att en digital systemkamera står högt på Sofies önskelista...
Men jag blev nöjd med resultatet. Hängde ett par skira, vita panelgardiner där förut och det blev nog så fjuttigt... Ville ha något mer klädsamt :-)


57909-145


Sambon, mamma, pappa och brorsan har det bra i fjällen. Är så avundsjuk!! Kan knappt bärga mig till imorgon när jag äntligen får fara upp! :-) Ska packa ikväll och göra klart för snabb avfärd imorgon. Dom varnade för hårda stormar idag i fjälltrakterna där dom är, så jag hoppas dom inte her sig ut i onödan...!

Är det bara jag som tycker att det är väldans trist att laga mat åt sig själv?? Tappar helt motivationen att stå vid spisen. Gjorde potatisklyftor och viltskav till middag igår, men saknade verkligen sällskap av sambon...


57909-144


Och idag till lunch blev det rätt och slätt en köpes-baguette från Ica. Jag är inget fan av färdigmat, men ibland känns det bekvämt och enkelt :-)


Jag blir så glad över era snälla och fina kommentarer!! :-) TACK!
Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så fint det blev med gardinerna!!
Men du.. den strykbäden skulle jag få krupp på.. Man får ju ligga på golvet och stryka.. Kan ju kanske vara bra om man verklien är super trött förstås o inte orkar stå! hahaha :D
kram kram

Postat av: Evelyn

Det blev verkligen jättefint med gardinerna :) Jag skulle mer än gärna ha ett sånt litet strykbräde. Mest med tanke på att jag är så kort så jag knappt räcks en decimeter över golv själv ;)

2007-04-02 @ 12:26:06
URL: http://silkeslen.blogg.se
Postat av: EVA

Oj så fint det blev med gardinerna ! Förstår att du vill ha en lite högre strykbräda...jag tycker att den vi har är nog låg...men din vinner !

KRAM EVA

2007-04-02 @ 12:47:00
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Lina

Jag har en precis likadan strykbräda och har också försökt mig på att stryka gardiner på den. Det tar en evighet! Dock är den bra för trångbodda som jag :)

2007-04-02 @ 14:19:22
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Nilla

Bordsstrykbräda skulle jag kalla det där för. D v s man har den på ett bord, och så sitter man och stryker.
Viltskavet såg gott ut!
Ha det bra.

2007-04-03 @ 19:39:02
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback