Utbildning

57909-215



Igår blev det rekord på antalet besökare på min blogg. Så kul! Alltid roligt när folk hittar hit, och lämnar fina, rara kommentarer. Det värmer oerhört ska ni veta :-)  

Hemma hos mamma och pappa hänger den här vackra figuren i glas. Ett öga kanske? Mamma köpte den för några veckor sedan när vi var in på Heta Hyttan [ 
http://www.hetahyttan.se/ ]. Dom har så otroligt många, fina handgjorda glassaker! Dom har även en webshop *tipsar* :-)  


Idag ska vi skriva nationellt prov i svenska. Om rättare sagt en timme. Ingenting att vara nervös för, men det är rätt tidskrävande.  


Har jag föresten berättat någonting om vad jag gör? För er som är lite nyfikna så kan jag försöka berätta det i ett kort svep (*ja, ja good luck* jag är ingen hejare på att korta ner texter. *ler*)

Min gymnasietid började med 2 år på samhällsvetenskapliga utbildningen. Jag insåg tillsist att "samhälls" inte var ett program för mig, eftersom jag alltid har varit mer 'estetisk' än 'teoretisk'. Så efter många samtal med syo, rektor och diverse lärare så fick jag byta och hoppa in i 2: a året på det estetiska programmet med inriktning musik.

Så här går jag nu mitt sista och 3: e 4: e år! Och studenten närmar sig äntligen för min del också. Visst bet det lite i magen när man såg sina jämnåriga gå ut förra året, men det var ju inte direkt så att någon hade tvingat mig att gå ett extraår. I efterhand känns bytet som ett bra val jag gjorde. Nu får jag ju spela piano, samt sjunga lite, även på skoltid :-)


För er som även undrar vad jag ska göra efter gymnasiet, så kan jag berätta att jag har planer på att plugga till sjuksköterska. Om det blir nu till hösten, våren eller nästa höst vet jag inte än. Är väldigt skoltrött efter dessa fyra år på gymnasiet och känner för att pyssla med lite annat en tid tills man återfått kraften och motivationen att börja plugga igen. Omväxling förnöjer!

I sommar ska jag jobba som "psyksyster"/vårdare och det känns som ett steg i rätt riktning till vad jag vill bli. Ska verkligen bli superkul att prova på! *längtar*


Så då vet ni lite mer ingående fakta om lilla Sofie :-) Hoppas jag inte har tråkat ut er nu.


Ha en jättetrevlig fredag nu!! Kan ni förstå vad fort veckorna går?? Helt otroligt!
Tusen kramar!

Kommentarer
Postat av: EVA

Hoppas det gick bra på provet !

Ha nu en riktigt trevlig helg med mycket god mat och mys !

JÄTTEKRAM EVA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback