Blommiga idéer

57909-9

Cult Design heter ju ett väldigt populärt koncept som bland säljs på bland annat EM.
Två produkter jag har fastnat för är dels ljusfatet (t.v. på bilden ovan) som man kan byta ut "plattorna" på efter smak och tycke. Väldigt praktiskt! Och även de lite högre cylinderformade krukorna med mönster är otroligt fina! 

Sedan i onsdags har jag varit sjuk. Tråkbråk! Halsont och feber. Har även ont i öronen vilket oroar mig lite... får hoppas att denna förkylning (eller vad man ska kalla det; jag är ju inte snuvig!) inte mynnar ut i något värre.

Skickade iväg sambon med en inhandlingslista tidigare idag. På listan stod bland annat "halstabletter från Apoteket - dom som gått på reklamen!" (kom naturligtvis inte ihåg namnet på dom, men han förstod iallafall vad jag menade ;-), "vitlök" och "häxvrål" (mitt absoluta favoritgodis från lösviktsgodishyllan!) Vitlöken tänkte jag stoppa i öronen! (Vad är det här för idiot, tänker ni nu *s*). Men har ännu inte kommit mig för. Har hört att det ska göra susen mot öronvärk :-)

Längtar efter studiebidraget som kommer på onsdag. Har stora blom-planer för lägenheten. Bland annat ska jag köpa tre vita krukor till vardagsrumsfönstret. Fönsterbrädan har länge nu stått tom (förutom en "Grönö-lampa" från IKEA som står ensligt i ena hörnet). I krukorna hade jag eventuellt tänkt ha paradisträd. I sovrummet har jag två röda krukor med några halvkrassliga krasse i. Dessa fruktansvärt fula krassar tänkte jag slänga åt sitt öde och ersätta med något fräsch, grönt (och lättskött).

Jag tycker det är kul med blommor, men jag måste erkänna att jag inte är så haj på sånt. Men någon gång måste man ju börja, så varför inte nu! :-)

Hoppas ni har haft en trevlig fredagkväll!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback