Kylskåp

57909-287


57909-288


My [
http://myslivochhem.blogspot.com/] hade hakat på en utmaning att visa hur sitt kylskåp ser ut, och då hakar jag på jag också :-) 

Vårat kylskåp är överbelarmat av alla möjliga sorters papper och småtjafs; räkningar, recept, ritningar, hjärtan o.s.v. Egentligen skäms jag över "röran" och tycker heller inte att det är speciellt snyggt, men jag nämns inte plocka ner någonting heller för allt fyller en funktion. Papper man skulle glömma om dom hamnade i en låda, recept som annars skulle försvinna i tomma intet och ej hittas igen när man väl behöver dem and so on.

Det röda hjärtat som det står I LOVE YOU på vann sambon på PDOL (Piteå Dansar Och Ler) förra eller förrförra året och gav det sedan till mig. Inte för att det fick mig att dö av kärlek, men det är så gulligt och värmande att mötas av när man ska in i kylslåpet. Teckningen, föreställande ett monster, ritade kusin Filip åt mig i vintras. Tyckte att den var så läcker att det kändes självklart att den skulle upp på kylskåpet :-)  Receptet på chokladbollar vet man aldrig när det behövs. I tid och otid kan jag få för mig att göra en sats.


Det röda hjärtat får nog symbolisera veckans tisdagstema som är röd. Lite halv-tafatt bidrag, men när orken och inspirationen tryter får man göra det enkelt för sig :-) 

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Rött som rött :) Jag har precis plockat ner det mesta från kylskåpet, utom poesin. Skönt att bli av med skiten ;)
Kram

Postat av: EVA

Huvudsaken det är rött och hjärtat är ju helt klart rött !
Ska visa mitt kylskåp imorrn hade jag tänkt...måste fota det först !
KRAM EVA

2007-06-19 @ 23:57:11
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback