Listat

Har nu sett denna lista florera runt bland bloggarna och kunde inte motstå att hänga på jag med!




ACCESOARER:

Väska:
En ganska otymplig men väldigt praktiskt sidoväska (beige med svarta ränder) som jag hänger över axeln. Slukar hur mycket grejor som helst; precis vad jag behöver! Behöver aldrig heller hålla reda på den då den hänger tryggt runt halsen (en handväska skulle jag schabbla bort på tre röda).

Plånbok: En bleklila, fallfärdig börs från Wedins en gång i tiden. Att den håller är ett under, men på något märkligt vis känner jag en hatkärlek till den.

Solglasögon: Jag har haft hur många solbrillor som helst, men alla har fått smaka på samma öde. Jag har haft sönder dom. Några par har jag råkat sätta mig på, andra har mosats i väskan, ett par trampade jag på i samband att dom föll ner på golvet o.s.v. Just nu är jag solbrille-lös och det känns nästan meningslöst att köpa ett nytt par...


TEKNIK: 

Mobiltelefon: *springer och kikar* En Motorola... någonting. Låt mig tillägga att jag inte är och aldrig har varit tekniskt lagd. Aldrig någonsin, och kommer nog aldrig blir det heller. Det tog mig ungefär ett halvår att förstå mig på den här mobilen. Kan ännu inte skriva ett sms helt smärtfritt.

Tv: *springer iväg återigen* Det står Panasonic på den. Och den är ganska stor, fast ingen plattis.

Dator: Samsung SyncMaster 913v, står det iallafall på skärmen.


BADRUM: 

Tandkräm: Colgate.

Tvål: Växlar mellan Palmolive eller Dove, med olika dofter.

Hårprodukt: Jag byter ofta schampo och balsam, och tilläggas bör att jag alltid måste ha i balsam; annars blir mitt hår en riktig trasselsudd. Också väljer jag alltid hårprodukter för "torrt och skadat hår", för mitt hår är en riktig rishög. Har nästan alltid uppsatt, är urusel på att toppa det!

En gång i veckan, ibland fler, kör jag med Fruktis hårinpackning också. Använder aldrig hårspray, mousse eller annat. Det tär för mycket på mitt stackars hår.

Huvudvärkstablett: Voltaren. Och har haft migrän sedan jag var 11 och behöver lite starkare preparat.

Doft: Då var det detta med parfymer. Jag älskar parfymer, men anser mig aldrig ha råd att "unna" mig en. Jag använder nästan aldrig parfym. Har just nu en billig variant från Åhléns (tror jag), som jag sprutar på mig ibland vid fest. Hade inte tackat nej till Céline Dions parfymer :-)

Hudkräm: En (namnlös?) hudkräm som mormor köpte till mig via någon som sålde för Oriflame.

Till ansiktet: Olay Classic. 

Schampo: Se hårprodukt.
 
Balsam: Se hårprodukt.


MAT OCH DRYCK:

Mineralvatten: Ja, tack! Min absoluta favoritdryck. LOKA citron och LOKA päron heter mina älsklingar.

Vin: Castillo De Gredos, vitt.

Bröd: Riktigt, riktigt grovt fiberbröd (med massor av keso på och grillkrydda och paprika! *mums*)

Choklad: Skulle jag aldrig kunna leva utan!


HEMMA:

Säng: En dubbelsäng i ek som heter MALM. Kommer ej ihåg om den kommer från Mio eller EM.

Lakan: Hederliga, klassiska bomullslakan från Hemtex.

Porslin: Det mesta kommer från Dollarstore, men mina pärlor är de 6 mörkbruna, rejäla tallrikarna från Åhléns. Dom känns vardagslyxiga. *ler* Sedan älskar jag våra Filippa K-koppar. Dom är hur goda som helst att dricka ur. Och snygga.


FÄRDMEDEL:

Bil: En Volvo 740 - 88 (guldfärgad) som jag bara innerligt in i hjärtat älskar! Lättstyrd, lätthanterlig och med gudomlig svängradie.

Flygbolag: Jag har åkt flygplan ett x antal få gånger i mitt liv, så jag ska inte uttala mig. Jag åker, blundar vid starten och vid landningen och känner en enorm lättnad när vi är framme. Helskinnade.

Taxibolag: Jag åker ytterst sällan taxi, och har aldrig reflekterat över vilket bolag jag åkt med.


MEDIA:

Magasin:
"Lantliv" och "Drömhem och trädgård".

Dagstidning: PT (Piteå-Tidningen).

Sajt: Vovve.net, blip.se (är såld på Yatzy't) och alla underbara bloggar jag läser!
 

ÖVRIGT:

Frisörsalong: Klipper mig helst "privat" hos någon i vänskapskretsen som kan toppa billigt, men lyxar jag någon gång till det hos frisören gör jag det på Hår & Hud här i Piteå.

Bank: Sparbanken Nord.

Cykel: En blå gammelcykel som jag fyndade på Reprisen i Öjebyn i våras för 250 kr. Underbar att cykla på trots ett vint bakhjul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback