IKEA på min balkong!

Igår skjutsade jag och mamma upp pappa för operation i Kalix. Medan vi väntade på att han skulle bli klar drog vi till Happis och sprang in en sväng på IKEA. Så nu har jag inhandlat diverse trädgårdsmöbler och attiraljer till balkongen! :-) Plus lite annat småkrafs som alltid följer med (det oundvikliga!) 

Så igår kväll donade jag på balkongen och ställde iordning och fick med sambons hjälp upp en hylla.
Vi har förmiddagssol på balkongen (och det verkligen steker där när solen ligger på!) så nu vill man inte annat än gå ut och sätta sig och lapa lite sol med en kopp te i handen :-) 

Det ska även komma upp gardiner i ett kraftigt tyg (markistyg?) på spiral på varje sida, som lä för vind och regn.
Samt att vi ska lägga grått konstgräs (matta) på golvet. Betong är sååå kallt att gå på!


I helgen har jag satt fröer. Så förhoppningsvis har jag massor med blommor och pynta balkongen med till sommaren! Jag satte lobelia, penséer, minipetunia och pelargon. Jag är som ett litet barn som varje morgon och kväll lyfter på plasten för att kika om det kommit upp något :-) 



 
57909-139



Har placerat frökalaset i köksfönstret, där det är mest sol.
 Så nu får dom minsann ta och sätta igång och växa :-)



57909-139


Pallen kostade 59 kr (kommer ej ihåg vad den hette) och krukan i zink 29 kr.
Från IKEA.

Funderar på att sätta en gräsboll (i plast) i krukan tills det har blivit så pass varmt att man kan sätta en riktig blomma i den.

(OBS! Cigarettburken är ditställd för rökande gäster. Varken jag eller sambon röker :-)


57909-137


Trädgårdsmöblerna passade som smäcken på balkongen! Varken för stora eller för små.
Eventuellt tänkte jag köpa några fina dynor att lägga på stolarna också.

Stolarna heter TÄRNÖ och kostar 120 kr/stol.
Bordet heter också TÄRNÖ och kostar 159 kr.

Den vita lyktan som står på bordet är köpt på Keramix här i stan.

57909-136

´
Hyllan ska behandlas och mest troligt målas vit.

Hyllplanen heter Tryggve och kostar 29 kr.
Konsollerna heter Flink och kostar 29 kr/st.

På hyllan står:

En bricka med tre krukor i zink som heter Sommar och kostar 29 kr.
Dom jättefina och löjligt billiga ljushållarna Hej, 2 kr/st.
En fågellampa som lyser med hjälp av batterier. Fågeln heter Skina och kostar 29 kr.

Allt från IKEA of course :-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad mysigt! Jag fixade på vår balkong igår också. Vi har också grå betong där så jag har köpt en grå konstgräsmatta på Rusta för 129kr som är jätteskön att ha där. Den passar bra ihop med zinksaker som jag gillar.

Postat av: EVA

Wow vilka fina fynd du gjort ! Blir mysigt på balkongen nu när värmen är här...

När Cissi flyttade hemifrån till Durrnäs, så var det bara betonggolv på deras balkong. Rolle spikade en trätrall i tryckat som oljades in i en lite mörkare nyans, och det blev jättebra ! Ett litet tips...istället för plastgräs...

KRAM EVA

2007-03-28 @ 11:52:50
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Sofie

Lina: Åhå :) Det blev säkert jättebra. Såg också gräsmattan på Rusta, fast den kostade 199 kr per rulle! Kram

Eva: Jag har funderat på trätrallar, för det är ju såå snyggt, men det skulle bli så dyrt :( Får se närmare sommaren hur ekonomin ligger till, så kanske man väljer trall istället... hm.. :) Kram!

2007-03-28 @ 12:25:07
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: erica

vad opererades han för? :S

2007-03-28 @ 16:47:35
Postat av: Pernilla

Ohhlala vad snygga grejer du shoppat!
Nu hoppas vi solen och värmen håller i sig så ni får njuta av inköpen!
kramar

2007-03-28 @ 20:36:00
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Sofie

Pernilla: Det tycker jag me´! hihi. Absolut. Sunny days, yes thank you :D Kram

2007-03-28 @ 20:55:43
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: Hanna

Vad fint du hittat på ikea!! ska dit i helgen! hoppas på mycket roligt!

2007-03-28 @ 21:24:40
URL: http://lovinghulu.blogspot.com
Postat av: Sara

Visst är det härligt när man kan börja använda balkongen igen. Ännu ett "rum" att inreda, kan inte bli bättre :-)

2007-03-29 @ 11:43:17
URL: http://sarasally.blogg.se
Postat av: Sofie

Hanna: Tack! Hoppas du hittar mkt fint :)

Sara: Absolut! Håller helt med :)

2007-03-29 @ 12:11:20
URL: http://lufthav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback