Sportlov

Eftersom jag inte har varit så duktig på att uppdatera den här veckan, tänkte jag kompensera med lite "bildmaraton" :-)

Torsdag var jag och min moster hos en naprapat i Luleå. Jag har sedan i somras gått med molande ont på höger sida om ryggraden + nacken. När jag anstränger mig blir det tusen gånger värre. Så vi for dit, och han knäckte och fingrade och använde även någon slags laser på det onda. Precis efteråt kände jag mig öm, men betydligt rörligare. Men nu när det har gått ett par dagar sedan vi var dit så har mycket kommit tillbaka som det var förut.
Eftersom jag också har problem med migrän, så utlöser rygg- och nackvärken extra jobbiga anfall. Vi får hoppas att detta går till sig!

Fredag kom en god vän och hälsade på. Vi gjorde kyckling enligt ett busenkelt recept av min mormor (man steker kycklingfiléer i en creme fraiche franska örter och en creme fraiche chili, supergott!!) samt potatisklyftor och sallad. Sedan spelade vi kort och yatzy och skrattade så tårarna rann mest hela kvällen.

Det blev inget Ikea för min del på fredan, men vad gör det! För sambon som var ner till Sundsvall och hämtade en vattenskoter kom hem med tulpantavlan från Ikea som jag så länge suktat efter!! :-) Sötnosen hade alltså sprungit in på Ikea i Sundsvall och köpt den för min skull. *hjärtat smälter*

57909-61
Tonfisksalladen! *mums*

57909-60
Tavlan!! :-) Ej upphängd ännu


Lördag 
började jag dagen med att stiga upp strax före 08-snåret och begav mig sedan ut på isen och gick en långpromenad. Åh, så härligt! Solen verkligen värme och jag kunde riktigt känna energin infinna sig och hur blodcirkulationen satte igång och satte fart på stela leder... Sedan for jag och en kusin på badhuset i Öjebyn och simmade några längder. Det är, jag vet inte hur många år sedan sist jag var på ett badhus! Och det känns idag i armarna ;-) Vi bastade även lite, för att sedan duscha, klä på oss och fara och handla.
Jag gjorde en (faktiskt) supergod tonfisksallad till middag (tonfisk, fullkornspasta, fetaosta, ärtor, majs, paprika, oliver, ägg, sallad, tomat, gurka). Ja, det blev så mycket mat att vi bjöd över mamma och pappa samt att min kusin åt här. Så 5 pers käkade, och vi har fortfarande halva salladen kvar!!

57909-59
Bild från prommisen på isen

57909-58
Bild från prommisen på isen

57909-57
En trött Katitzi lördagkväll (notera hur hon ligger med tassarna!!)


Hoppas ni alla har haft en fin helg!! Imorgon far jag till stugan för att sova någon natt, ska bli härligt!
kram /Sofie

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Låter som du haft underbara dagar! Härliga bilder med!! :)
kram kram

Postat av: Sofie

Jag har haft underbara dagar! Tack :)
Kramar

2007-03-04 @ 18:15:39
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: EVA

Wow vilka underbara dagar du haft !
Hoppas det blir bättre i ryggen och nacken. Besvärligt med värk...jag vet !

KRAM EVA

2007-03-04 @ 20:03:26
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: EVA

Skulle bara säga att du är "tagen"...hihi ! Läs mer på min blogg...

KRAM EVA

2007-03-06 @ 21:17:56
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback