Bakat

Idag har jag haft en liten bakdag och gjort två recept ur Vinterns Söta.


Det blev en Stjärnpaj (s. 76)...

57909-569


... och en Mocka- och chokladkaka (s. 82).


57909-570



Har inte smakat dem än, inväntar fikafrämmande... Men det doftar som ett klart godkänt iallafall :-)

Stjärnorna på Stjärnpajen var inte det lättaste... när man inte har ett kakmått i form av en stjärna!
Fick med en kniv försöka skära till ett par fina... Men lika fina blev dom inte när jag skulle få upp och transportera dom till pajen. Men "de ska ju ner i magen", så det spelar nog inte så stor roll :-)



Uppdaterat: Rekommenderar starkt dessa kakor! Hur goda som helst; nog det godaste jag hittils bakat :-)



Foto: Sofie.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mmm, vad gott det ser ut! Kan nästan känna hur gott det luktar ändå hit :) Kram Sandra

Postat av: alacs

Mocka- och chokladkaka lät riktigt gott! skulle kanske göra ett ryck i helgen och baka lite..

2007-11-29 @ 22:48:46
URL: http://alacs.blogg.se
Postat av: AnCa

Vilka fina kakor! Jag slog till å bakade skorpor jag, inte riktigt lika glamouröst kanske???
Men det e ju smaken som räknas eller?

Kramis...

2007-11-29 @ 23:10:42
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback