Feng Shui, kruka & stugan

57909-495


Beställde denna bok, Feng Shui för svenska hem, förra veckan och idag kom den i brevlådan. Har redan hunnit sluka mig igenom halva - den är bra och inspirerande! För er som inte har läst den rekommenderar jag den verkligen. Var lite rädd först att det skulle vara superavancerat, men det är det inte alls :-) Tänk att enkla små medel kan förändra stort (om man nu tror på Feng Shui naturligtvis).  


57909-495


Var en snabbis på stan på eftermiddagen och sprang in på Buketten. Där blev jag stormförälskad i en jättevacker kruka! Ja, egentligen behöver jag inga fler krukor för jag har redan på tok för många, men den här var så himla vacker. Den är handgjord och så här stod det på en lapp som följde med:

"This ceramic model has been handcrafted employing old traditional potters technics. Hence the slight variations
in shape, size and color give each piece its own unique, natural charm. All vases and planters are waterproof but because they are made from a natural product they may not always be totally watertight. BoaVista design."
 

Jag älskar sånt som är handgjort och att det syns att det är det också (syns dock dåligt på bilden). Hoppas nu bara att den håller vattentätt :-) Köpte även en blomma, tror att den hette pepperonia. 


57909-496
 

Har som sagt fortsatt med taket idag i vardagsrummet på stugan. Som jag tidigare nämnt har jag problem med nacken och ryggen och det känns ganska fort när man står med armarna över huvudet (är inte så högt i tak men jag är kort) och målar... så jag får ta lite åt gången. Man blir ju så ivrig och vill ha allting klart på momangen! :-) Imorgon visar jag nog bilder på hur det tar sig.  

Kommentarer
Postat av: AnCa

Så nu e det bara att möblera om hemma då? Efter den nya boken, menar jag... Lilla(?) vovvenverkar trivas vid stugan, ser ut att ha hittat en toppenpinne att gnaga på! Lycka tillmed resten av takmålandet! Kramis AnCa

Postat av: Elin

Hej!
Tack för dina rader i hundbloggen. Kul att du också har en border. Fin kruka och blomma du har köpt. Gillar den stilen också.

Nu ska jag läsa vidare i din blogg.
/Elin

2007-10-30 @ 08:33:29
URL: http://setterliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback