Stugägare

Åh, jag har ett jätteroligt projekt på gång! Jag har nämligen fått överta en av stugorna på våran (min familjs) stugtomt... Så nu har jag satt igång en rejäl makeover, och den tänkte jag dela av mig till er :-) 


57909-470
 

Jag behövde egentligen inte tänka efter länge hur jag hade tänkt mig börja... all furu ska bort-bort-bort! Visst, furu är mysigt och inger en äkta stugfeeling, men det är ju så mööörkt och jag gillar ju ljust! Så iallafall. Igår började jag med att plocka ner allting från väggarna i lilla vardagsrummet och packade ner mina föräldrars saker i kartonger. För här ska bli vitt! Närmare bestämt vitlaserat. Jag tycker att det är rätt snyggt när man ser ådringen på trä´t. 

Trevlig väder möttes jag av också... dimma så in i norden. Man såg inte ens en gång över på andra sidan vattnet. 


57909-471
  

Och såhär såg det alltså ut innan... Var så icke-smart att jag hann börja plocka bort så smått innan jag kom på att dokumentera en "före-bild", men de duger och ger en hint av hur det har sett ut :-)


57909-472


57909-473


Detta är vad jag har hunnit idag. Grundvarv på tre väggar. Imorgon ska fjärde väggen i rummet målas samt alla väggar målas ett varv till. Även taket och soffstommen kommer bli vitt. De röda listerna runt fönstrena ska också målas vita, fast tas lös och målas med heltäckande färg.
 

57909-474


Och här är min härliga, söta lilla arbetskompis som mest hjälper till med att hålla koll att matte jobbar på ordentligt. 

  

Kommentarer
Postat av: Lina

Det låter ju jättekul! Så roligt för dig och även för oss som får se vad du pysslar med via dina bilder :)

Postat av: Maja

Oj vilket roligt projekt, och mysigt för er med en egen stuga. Förstår om det kliar i fingrarna, att göra om en stuga är nog mångas dröm. =) Vitlaserat kommer passa kanon! Kram Maja

2007-10-23 @ 07:41:11
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: EVA

WOW vilket jättekuligt projekt ! Och få en stuga är ju inte fel heller...snälla föräldrar !
Kommer garanterat att bli skitsnyggt i din stuga !
*
Ha en fin tisdag !
KRAM EVA

2007-10-23 @ 11:09:08
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh, vilket roligt projekt! Det blev riktigt fint att måla vitt, håller med om att furu är mörkt. Ska bli spännande att se slutresultatet. Kram Sandra

2007-10-23 @ 15:22:35
URL: http://www.tjohalia.blogg.se
Postat av: timon

Va spännande att få se hur det går med er makeover!! :) Resultatet hittills såg jättefin ut! Lycka till!

2007-10-23 @ 20:59:22
URL: http://timonhome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback