Tiden rusar

57909-440



Imorgon blir vår lilla tjej 6 månader - ett halvår! Jisses, tiden går ju så fort. Jag brukar ofta säga det - vi fick nog den finaste hunden i världen. Hon må vara lite valpbusig ännu och nu har hon ju tagit steget in i tonåren (läs: tonårstrotsen), men hon är samtidigt så otroligt sammarbetsvillig, lättlärd, ödmjuk och klok. Hon vill vara med där det händer och blir glad så öronen hoppar när hon springer när hon får hjälpa till. Och pussas... det ska pussas hela tiden! Och klias på magen. Också pussas lite till. Det finns inget ont i den här lilla damen. 

Idag har hon fått hjälpa mig med tvätten. Det är nämligen så att jag och sambon har våra underkläder på vitt skilda ställen i hemmet. Han i garderoben i sovrummet och jag i byrån i köket (ja, vi har väldigt få förvaringsutrymmen). Så jag viker tvätten i vardagsrummet för att hamna mitt emellan. Thelma fick ta några sockar i munnen medan jag bar det jag kunde i famnen också gick vi tillsammans till "avlastningsstället" och så höll vi på några vändor. Gissa om hon tyckte det var skoj :-) 

För någon dag sedan var vi en sväng till stugan tillsammans med kusin M och hennes hundar så de skulle få busa av sig. Thelma, som är tokig i vatten, sprang ner - jag vet inte hur många varv - i havet och doppade sig. Sedan upp på land igen - och ner i vattnet igen. Senare samma dag gick vi en långpromenad (hennes längsta hittils). Ordentligt med motion och miljöträning men... morgonen därpå vaknade hon - förkyld. Nös och snorade och hade massa kladd kring höger öga. *suck* Nu har det dock lättat... Hon är fortfarande lite kladdig och röd i   
ögat men betydligt piggare och nästan inte snorig alls.
 

Oj, vilket långt inlägg det här blev! Blev kanske nog så mycket text :-)


Önskar er alla en supertrevlig helg!! 

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback