Årets besvikelse...

3:an som vi hade siktat in oss på har sålts. Det kändes som att förväntningarnas stora låga släcktes. Men det är ingenting man kan göra någonting åt. Vi kunde ju inte stå och betala hyra på två lägenheter. Så nu är vår lägenhet inte längre till salu och vi fortsätter att hålla utkick på Hemnet och Blocket. Just nu är där väldigt dött. Piteå är ju inte en alltför stor stad och det kommer inte ut så många nya objekt, åtminstone inte på bostadsrättslägenheter.

Iallafall började jag och sambon diskutera om att göra en minirenovering här hemma. Köket skulle borda få sig ett uppryck (och ifall vi sedan säljer kan det ju höja värdet på lägenheten).
 

Vad som skulle bordas göra är...


57909-585
  

Byta kakel. Det här kaklet gissar jag på har hängt med från the beginning. En läcker, grisrosa rand löper längs den kaklade väggen. Om det inte vore för den förbaskade randen hade kaklet inte stört mig, för vitt funkar ju alltid. Skulle vilja ha rektangulära kakelplattor med fasade kanter á la lantligt stuk. 


57909-586
  

Snyggt golv, eller hur?! Riktigt käckt med brun/röd murrig, 80-tals plastmatta! *not* Dessutom med inslag av fina hack, repor och diverse "Thelma-valp-riv". Jag och sambon är lite oense om vad vi vill ha för golv istället, men nånstans lär vi väl mötas... allt är bättre än det nuvarande!

 
57909-587
 

Köksluckorna är lika gamla som lägenhetsbyggnaden själv. Kantstötta och på vissa ställen lite missfärgade. Helst skulle jag vilja byta luckor helt och hållet, men ett annat alternativ är att sprutmåla dom. Vi får se hur vi gör. 



Foto: Sofie.

Kommentarer
Postat av: Liza

Kul att du har tittat in till mig! Lampan är från Cult design.. tycker så mycket om den!
Trist att ni inte fick lägenheten ni ville ha, det är svårt att få tag i en bostadsrätt här i Piteå...
KRAM!

Postat av: Lisa

det är alltid roligt att göra om, jag gjorde ju själv en liten makover i mitt kök! Inget som skall vara för evigt, men tills man har råd att fullständigt göra om det! Men jag blev nöjd!

2007-12-03 @ 17:04:14
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Karin

Kollar ni hus också?

2007-12-03 @ 22:04:52
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: pia

ett litet tips: köp självhäftande plast(finns på färghandeln)å klipp ut lagom bitar till kaklet, det finns ju "färdigskurna", men det är ju dyrare, å vill ni ha extra lyx så finns ju fina mönstrade att köpa via nätet här å där...
Vi har satt svart självhäftande i badrummet, på min blogg kan man se resultatet om du orkar kolla...
Tack förresten för titten hos mig, nu ska jag fortsätta kolla på din, känns som jag varit här förrut:)
Ha det bra!

2007-12-04 @ 00:18:27
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: pia

ursäkta är nog trött(jobbar eftermiddag) klart jag varit här förr, typ varje dag...bara det att jag hakade fast mig på vad din blogg "egentligen" heter(lufthav.blogg.se)istället för "syssla" som "jag kallar den" fölåt mig;)tokigt det kan bli ibland...
ha det gott(igen)
mången kram...

2007-12-04 @ 00:21:48
URL: http://baramittlillahem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback