Vävplast

57909-229
Är väldigt sugen på att köpa en snygg vaxduk till köksbordet... en somrig sådan som för tankarna till barndomens saftkalas och examensfika :-) Det smarta med vaxduk är ju att den är lätt att ta bort/byta när man har tröttnat på den (istället för att tröttna på bordet i sig) och lätt att torka av.

Frågan är hur man snyggt lägger en vaxduk på ett köksbord? Vill inte att duken ska hänga ner på sidorna. Vill på något fiffigt vis vika in de hängande kanterna under bordet, så att duken ligger slimmad och inte förflyttas (det skulle reta gallfeber på mig - att ständigt vara tvungen räta till duken!)

Någon som har provat ha vaxduk på köksbordet? Såg det bra ut? Fungerade det praktiskt? 



Vaxdukarna på bilden kommer från [
www.inreda.com ].

Kommentarer
Postat av: Estelle

Balla!

Postat av: Lizaloop

å den där första var ju bara hur fin som helst!!!

2007-04-25 @ 10:43:51
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lilla My

Jag tycker absolut att det passar med vaxduk på köksbordet och speciellt nu när det finns så snygga.Det jag har gjort på yngste sonens skrivbord med vaxduken är att häfta fast duken underifrån med häftpistol.Den ligger stadigt och lämnar inga synliga märken när det är dags för byte.Lycka till

2007-04-25 @ 11:35:41
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: EVA

Håller med My, häftpistolen är bäst ! Syns inga spåe och så sitter duken på plats.
Vi skulle köpa ett nytt bord till husvagnet, men de var så små, så då köper jag vaxduk istället och klär in ett gammalt ihopfällbart bord.
Jysk har ganska billiga och snygga vaxdukar...

KRAM EVA

2007-04-25 @ 12:43:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jättesnygga.. Det är så kul att det äääntligen börjar komma lite snygga vaxdukar!
Har aldrig haft någon på vårt köksbord.. men köpte ju en vaxduk till altanbordet..
Så jag har tyvärr inga bra tips.. Jag skulle inte kunna ta till häftpistolen på nya köksbordet, det bär mig emot.. Däremot inga problem till altanbordet! ;-)
kram kram

2007-04-26 @ 08:52:36
URL: http://www.perlan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback