En fråga till orkidékunniga

57909-359



Nu efterlyser jag lite hjälp. Minns ni min orkidé jag inhandlade i maj? Den har verkligen stått grann och fin hela sommaren. Men det börjar väl snart vara dags för den att blomma av. Är det helt kört med blomman eller går den på något vis att knipsa så den får blomma till nästa år? Mycket tacksam för råd! (*skratt* känns som att jag skriver till en frågespalt). 


För övrigt så har jag hittat två (ja, TVÅ!) par jeans idag på Lindex. Helt otroligt! Jag hittar aldrig byxor som passar. Så nu kan jag stryka över byxor på vill-ha-listan :-) Yes! Nu väntar en båttur med kusin M och hennes kille E.  

Kommentarer
Postat av: MO

Jovisst blommar den igen o igen. Ha tålamod bara, för mina jag hade blommade i ett halvår o sen vilade de i ett halvår. Jag har för mig att man ska knipsa / klippa av stjälken strax över tredje ögat ( jag tror man säger så, det är små "piggar" som sticker ut från stjälken ). Lycka till, kram

Postat av: heidi

Så vacker da. Jag vet inte helt, men jag lot min bara stå til den hadde blommat ferdig. Så hvilade den en stund før det kom något nytt : )

2007-08-06 @ 18:44:54
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag brukar köpa en rad med fuskorkidéer och vira runt stödpinnarna i orkidén tills dess att den riktiga slagit ut igen. För blomma om det gör de, men det kan ta tid :)

2007-08-07 @ 16:34:14
URL: http://www.cultdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback