Grillfest

Ikväll har jag, sambon, Thelma, mamma och pappa varit på grillfest hos min moster M i Lillpite. Det är möjligt att jag nog slog rekord i uttänjning av matsäck. Jag var så mätt att jag ville rulla av stolen från bordet. Varav denna makalösa - nästintill - horribla hetsätning? Man äter som om det vore sista måltiden i livet. Kanske för att grillat är bland de mest ypperligt goda att avnjuta en härlig augustiafton? Grillat älgkött och kycklingspett, vitlöksbröd, goda såser, potatissallad, egengjorda potatisklyftor kryddat med grillkrydda, fetaostsallad m.m. Plus fika och kaffe efteråt. Tre kilo la sig lätt runt magen idag! Innan åt vi lunch som bestod av tomatsoppa och lökpaj hos sambons föräldrar.

Och igår åt vi renkött med ris och dagen innan det också renkött fast med strips. Och massa såser och baugettebröd till. Samt fika, godis, jordnötter och åter fika helgen igenom...

Huh. Okej. Lite dåligt samvete smög sig på efter denna ätar-helg. Så jag mer eller mindre slängde mig ut och gick en rejäl lång, rask och svettig promenad när vi kom hem ikväll. Känner mig lite nyttigare och bättre till mods nu. *skratt*


57909-352


57909-353


57909-354


57909-355


57909-356


57909-357


57909-358


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Vilka ljuvliga bilder, och vilken härlig kväll ni hade :)

Postat av: I hemmet

Fräscht är det nog, men det är obehagligt kallt, hårt, ekande :/

2007-08-06 @ 13:26:29
URL: http://ihemmet.blogg.se
Postat av: Jojjo

Vad fina kort.. är du fotograf elelr bara en hobby?? :)
kram kram!!

2007-08-06 @ 14:40:56
URL: http://www.joojjjjoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback