Mer bilder från köket

Idag har jag och sambon tittat på golv. Alltså, detta med golv är ju jättesvårt! Det finns ju hur många snygga golv som helst.

Jag och sambon är väldigt oeniga om vad vi vill ha. Sambon lutar mer åt skifferplattor och jag mer åt lantliga, rustika laminatgolv... Också tycker jag valnöt är väldigt fint! Fast även vitlaserat... ja, gud. Golv är ingen barnlek. Vi får se var det slutar. Vi kanske måste dra lott...


Här kommer några fler bilder på köket, som står under förändringarnas tider :-)  


57909-607


Igår plockade jag bort (dock efter kortet tagits) det mesta som hänger och ser skräpigt ut på kylen/frysen.
Det jag inte kunde slänga satte jag på sidan om kylen i stället, där det inte syns lika väl.
En kyl och frys som är överbelarmat med gud-vet-allt, ger en sån stökig look...


57909-608


Fick en söt julstjärna av mamma igår som fick ta plats på matbordet och sprida lite mysig julstämning.


57909-609



57909-610


Köket i lite mer "helhet". Förstår ni varför vi vill byta golv? *s*
Under den vita lackhyllan (till höger) har jag satt två "garderobs-belysningar" istället för riktiga spotlights som måste installeras och dras sladdar från... 

Bänken under är en riktig "sak-samlare"... Här hamnar allt som man i förbi-farten bara lägger ifrån sig. 
Om ni tittar noga så kan ni se en vit tavelhylla som står på bänken... Den ska upp där på fondväggen, så småningom :-) 

Under bänken skulle jag vilja hänga ett draperi, kanske i beige linne, för att få en mer ren känsla och dölja tidningskorgen och hundmatsäcken.

 
Nu väntar jobbet. Ha en härlig fredagkväll! 



Foto: Sofie.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad julmysigt ni har det. Tomtarna (vätterna) i fönstret var jättesöta.

Postat av: Karin

Mysigt kök tycker jag ni har. Ser så varmt och hemtrevligt ut.

2007-12-08 @ 14:15:26
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Jessica - Grannen

Vi har samma snygga golv i lägenheten nedanför! =)

2007-12-09 @ 19:54:49
URL: http://missla.blogg.se
Postat av: Eva

Hej.
Undrar var du köpt belysningen under vägghyllan.
(garderobsbelysningen)
Tycker att din blogg är jättefin är ofta in och kollar.
Mvh Eva.

2007-12-15 @ 16:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback