Medicin och målning

57909-10

Halsontet börjar ge med sig. Var tvungen att ta en bild på mitt lilla "apotek" som står framme och redo att användas på soffbordet. Man kan tro att jag är dödssjuk! *s* Tigerbalsam (som jag smörjer in på halsen), Bafucin (mot halsen), Bricanyl (för att öppna luftvägarna), Alvedon (lindra febern som nästan släppt nu), Strepsil (mot halsen) och sist men inte minst: uppkokat vatten med massa honung i :-) Ja, jag borde väl ändå bli frisk snart med tanke på den "avancerade" kuren!

Idag har vi inte så mycket planerat. Vi ska fara och inhandla diverse smågrejer. Sedan ska sambon kanske iväg på festligheter ikväll som jag nog avstår att följa med på. Energin har inte riktigt återfunnit sig än.

57909-11

Igår fick jag, trots att jag i princip var sängliggande, för mig att måla en träskål som Andreas gjort på träslöjden när han var liten. Skålen är jättefin! Men träfärgen som den var innan smälte inte riktigt in i den övriga inredningen. Mamma hade en liten burk med vit färg som jag fick ta. Passade även på att måla om en liten träfärgad ram (syns t.h. om bilden). Jag måste säga att skålen vart himla snygg i vit "skrud" :-)

Nu ska vi försöka komma oss iväg.
Ha en bra dag!

(Förresten så glömde jag ju likt förbannat bort min egna EFIT-dag jag tänkte ha! Attans. Ska försöka komma ihåg nästa EFIT-dag :-)

Kommentarer
Postat av: Emrehelene

Very well done. I enjoyed the site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback