Balkong

Huxflux, dagarna flyger iväg och jag hinner inte riktigt fånga dom. Då var det fredag igen. Härligt! Och denna helg är jag dessutom ledig.

Imorse var jag hos naprapaten med min "pensionärsrygg och gammelnacke". Fick återigen konstanterat att jag är sned i ryggen. Naprapaten kände och klämde på det onda, gav en slags elbehandling och knäckte lite. Från och till gjorde det så ont att det tårades i ögonen - och det ska det mycket till för att det ska göra på mig. Men det är ju fruktansvärt känsligt och ömt och jag går med ständig värk - mer eller mindre. Värken utlöser huvudvärk och migrän som en besvärlig prick på i:et. Gud, vad jag vill bli fri från detta. Har haft det i ett års tid nu och det räcker nog... *hrm*



57909-306


Från något mindre kul till något mer kul! Förra veckan gjorde jag ett riktigt kap enligt mig själv. Jag och mamma var på EM och där hittade jag två vackra, vita vaser med blommor på för otroliga 30:- och 50:- kronor styck! Den stora hade innan kostat 299 kr och den lilla 249 kr. Vilket fynd eller hur? Också var det så läckert när blommönstret liksom ligger utanpå krukan. Har försökt fota det. Just nu står krukorna lite provicoriskt i sovrumsfönstret tills jag hittar någon bra plats att ha dom på.


57909-304


57909-303


Igårkväll fick jag ett riktigt ryck att göra fint på balkongen. Mamma hade en bambu... ja, vad ska man kalla det? Bambuvägg? som hon undrade om jag ville ha och sätta upp som vind-/insynsskydd på balkongen. Ja tack! Så vi hjälptes åt att sätta upp den och hips vips blev det mysfaktor hundratio att sitta där ute! Ingen vind som drar i ansiktet och inga nyfikna ögon som granskar en (ja, inte för att jag har några hemligheter för mig, men visst är det väl skönt att få sitta ute ifred?).

Sedan sopade jag betonggolvet, gick ner med den hemska grillen i förrådet (hej massor-av-plats-det-blev!), oljade in utemöblerna, satte om några blommor (+ kastade bort vissa som blivit utan en hel del vattning... *generad*), torkade fönstrena på balkongdörren, dammtorkade räckena o.s.v. En massa småpyssel helt enkelt.
 
Nu alldeles strax ska jag och mamma fara till Storheden och köpa ytterligare en till bambuvägg som ska upp på andra kortsidan av balkongen. Där vill jag även sen ha en liten parkbänk...

Hittade förresten nya dynor idag på rea på Åhléns. Ett par marinblå, riktigt fluffiga, härliga dynor och dom passade som gjutet!


57909-305


Avslutar med en härlig bild på Fannys liggstil. Visst ser hon ut som ett upp-och-ner-vänt T? :-)
Imorgon fyller jag 20 år. Så gästerna kan vänta sig smarriga hallontrekanter med grädde! Vill ni har receptet så finns det i ett inlägg under mars månad någonstans.
 
Tusen kramar, ska kika in hos er sen! :-)

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Wow! Snygga vaser, och balkongen blev ju superduperfin! Riktigt mysigt :)
Vill meddela att Silkeslen har flyttat till:
http://ihemmet.blogg.se
Kram

Postat av: Thea

Jättefin balkong. Gillar bambu, blir ombonat och snyggt. Fina möbler.

2007-07-09 @ 23:20:30
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: agneta

hej, fin balkong! var har din mamma köpt bambuväggen? pris? mvh /agneta

2010-05-09 @ 22:42:52
Postat av: Katri

Vill också veta var ni hittade bambuväggen. Superfint!

2010-05-31 @ 07:26:26
Postat av: ANDERS

Hej

vilken affär i storheden säljer en bambuvägg......?

mvh
Anders

2014-07-05 @ 16:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback