Utmaning

Den här utmaningen hittade jag hos AnCa [http://puppylove.blogg.se/anca/], men har sett den lite här och var.




Nämn något som gjorde dig glad igår: När jag fick hämta hem lilla Thelma :-) Hon bor ju hos uppfödarna när jag jobbar.

Vad gjorde du klockan 08 imorse? Sov.

Vad gjorde du för 15 minuter sen? Låg i sängen.
 
Det sista du sa högt: Hm... Jo, just det! Jag fräste åt sambon att om han tar min dubbelnougat så skulle jag bli fruktansvärt arg. (Inte så allvarligt som det låter).

Vad har du druckit idag? "Jäklat åssit". Ingenting än så länge. 

Vad var det senaste du åt? Dubbelnougaten.

Vad var det senaste du köpte? En stor säck valpfoder, en korsordstidning, en dubbelnougat och bananer. På Coop igårkväll efter jobbet.
 
Vad är det för färg på din ytterdörr? Blå.

Vad är det för väder hos dig nu? Sol. 

Godaste glassmaken? Åt en fruktansvärt god glass för någon vecka sedan... Jag tror den hette något i stil med Gammeldags Gräddglas/Vaniljglas med krokan. Inte krokant alltså utan krokan. God var den så det förslog.
 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nja, njä, mja. Nej..., jag tror att kärlek måste man bygga upp. Jag kan inte älska en människa utan att först lära känna den.
 
Sover du tungt? Nej, verkligen inte. Jag vaknar av minsta tendens till ljud.

Drömmer du mardrömmar? Ofta. I princip varje natt.

Trivs du med ditt jobb? Ja!

Favoritklädsel? Mjukisbyxor, t-shirt och en kofta.

Favoritlåt just nu? Svårt att välja ut en specifik. Har inte lyssnat på så mycket musik på sista tiden. 

Vad ser du om du tittar åt höger? En beige vägg. Vårat datarum är egentligen en liten trång städskrubb.

Vad gör dig glad just nu? Sambon, hundarna, jobbet.

Vad ska du göra härnäst? Gå ut med vovvsingarna.

Höger eller vänsterhänt? Höger. 

Humör just nu? Trött. Känns som att jag har bomull i huvudet.

Favoritgodis? Dubbelnougat :-)

Kläder just nu? Jeanskjol och linne.

Sommarplaner? Jobba. Och det gör mig inte någonting heller. Trivs så bra!

Hur många kuddar sover du med? En. Och sambon har den andra.

Spelar du något instrument? Piano sedan barnsben samt lite gitarr. 

Morgon eller nattmänniska? Föredrar att komma mig upp tidigt.

Vad är viktigast för dig? Att alla i min omgivning är glada och lyckliga.

Är du kittlig? Ja, något så fruktansvärt!

Snarkar du? Enligt sambon så gör jag det. Fast inte varje natt. *puh*

Stjärntecken? Kräftan.

Äckligaste insekten? MYROR. *huvva*

Stökigt eller välstädat? Välstädat.

Längtar du mest efter nu? Oj, vilken supersvår fråga. Är rätt nöjd med tillvaron. Önskar bara att jag kunde bli bättre på att ta det lugnt.



Så då utmanar jag vem som helst som känner för att besvara dessa frågor! 
Kram, Sofie.

 

Kommentarer
Postat av: EVA

Visst är det kul med utmaningar där man får lära känna varandra lite mer ?
Kul läsning...dubbelnougat...MUMS !
KRAM EVA

Postat av: Lilla My

Kul att du också är med.Ha en fin kväll!

2007-07-02 @ 23:33:50
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: EVA

Ang Cultplattan... Jag köpte min stora när Maggan i Hortlax hade utförsäljning...125 kr för plattan och så 15 kr för småplattorna! Ganska överkomligt eller hur ? Men em är billigare på specialplattorna...
KRAM EVA

2007-07-03 @ 19:07:18
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback