"ES3B tjalalalala"

57909-273


Nu är jag mallig och väldans glad! Jag fick nämligen en EOS 400D i studentpresent av mamma, pappa och sambon igår *ler stort* Traskar runt som ett jehu i lägenheten och fotar allt tänkbart, försöker lära känna kameran och dess inställningar. Det ÄR så KUL att fota med en BRA kamera!


Gårdagen blev rätt intensiv. Här kommer en liten (ja, jag vet inte om den blir så liten... *s*) sammanfattning.


Kl. 06.00 steg en otroligt trött Sofie upp och övervägde att strunta i champagnefrukosten och sova vidare, men jag bet ihop och steg upp i alla fall. För kusin M's skull.

Kl. 07.30 champagnefrukost i Badhusparken. Att inte ha ätit frukost/mat + alkohol är som känt ingen bra kombination...

Kl. 08.30 Lite rep inför konserten.

Kl. 09.00 Tal av rektorn + sång och stipendiumutdelning i matsalen.

Kl. 10.00 Vi har konsert på skolgården. Allt flyter på bra, och jag sabbade inte pianosolot på sticket i Efterfest *ler* Hade varit väldigt nervös inför det.
 
Ca kl. 11.00 Klassen träffas med några lärare i ett klassrum och vi får kycklingsallad och tårta + betygen.

Kl. 12.33 UTSPRINGET! :-) Mamma, mormor, moster S, moster L med barnen, sambons föräldrar och farmor väntar utanför med plakat och blommor. Efteråt åker vi den traditionella vagnen runt stan som klassen pyntade i onsdag (jag var dock inte med på pyntet).

Ca kl. 13.30 far jag och kusin M hem till mig och förbereder studentfikat.

Kl. 15.00 Främmandet kommer.

Kl. 17.00 Sista främmandet far och jag och kusin M segar ner i soffan, trötta och färdiga efter dagens hålligång.

Kl. 19.00 Kusin M's pojkvän + kompisar anländer och festen startar.

Ca kl. 20.00 Vi far in till stan till en fest där och strax därefter går vi ut på Statt.

Kl. 24.00 Jag är så knäckt och orkar knappt hålla upp ögonen så jag och sambon går hem.


Ja, så såg väl studentdagen ut för min del. Nu är den över, gymnasietiden! *bragd* 


-----------------------------


Förresten. I förrgår hade jag och en klasskompis en diskussion gällande hur man säger:

- ett husvagn (jag hävdar men klasskompisen tror att det är influerat av pitemålet)
eller
- en husvagn (klasskompisen hävdar men jag tror att man kan säga både och).

Ja, vad är egentligen grammatiskt rätt? Nu får ni hjälpa mig :-)


Hoppas ni alla får en skön helg!
Kram, Sofie.  

Kommentarer
Postat av: Lilla My

En husvagn tror jag att det heter.Grattis till studenten och den fina presente.Kram

Postat av: Camilla

En husvagn, säger vi iallafall nere i Skåne.
Grattis till studenten !

2007-06-09 @ 22:40:55
URL: http://www.pinklady.nu
Postat av: Thea

KUL med ny kamera! Förtår att du är glad, en sån fin present att få.
Ha det!

2007-06-09 @ 23:26:44
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Pernilla

Weeehooooo!!! Grattis till världens bästa kamera!!!!! Jag går inte utanför dörren utan min, bästa vännen nästan! haha
kram

2007-06-10 @ 08:36:20
URL: http://www.perlan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback