Nytt tillskott

För några veckor sedan tingade jag en Border Collie-valp. Det har jag inte nämnt på bloggen, men det gör jag ju nu. *ler* Thelma heter den lilla busiga damen som jag har tänkt ska få prova på både allmän lydnad, agility och vallning. *längtar*

Alla mina lediga dagar (vilket faktiskt är ganska många) i sommar ska jag ha henne här hemma för att ta hon permanent den 3:e augusti, då jag slutar jobba. Ett stort, varmt tack till uppfödarna i Sjulsmark som erbjöd sig att ta hand om henne när jag jobbar. Tusen slängkramar till er!  

Igår kväll hämtade jag hem henne och kommer ha hon till på onsdag för att sedan hämta hem henne igen på lördag också kommer det rulla på lite så hela sommaren.

Hittils har det gått jättebra. Under bilresan hem sov hon och likaså hela natten. Underbart! Det är inte första valpen jag har, men valpminnet har verkligen fått sig en rejäl uppfräschning :-) Man hinner glömma mellan varven det här med tidiga mornar, alla möbler som får sig en doning med sylvassa valptänder o.s.v.

Med sina struttande och något ännu ostadiga steg har hon hoppat in och beslagtagit en varm plats i våra hjärtan!
Hon är fruktansvärt social. Inget främmande far här ifrån utan att ha fått sig en rejäl dos charmiga, blöta hundpussar.



57909-279


57909-278
 

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Oj vilken skönhet.Roligt med småbarn.Livat i holken kan jag tänka mig :).Sov gott

Postat av: anca

Gud så ljuvligt söt! Åh det är ju så underbart med små hundvalpar. Lycka till med den lilla bushunden!

2007-06-11 @ 09:48:10
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/
Postat av: Thea

Men så söt! Och så roligt för dig - riktigt avis blir jag. Vill också ha hund igen...

2007-06-11 @ 20:00:10
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback