Ommålning


57909-285


57909-286



Hej och hå, vad fort tiden går. Ytterligare en helg har passerat och det känns som att jag knappt har hunnit blinka. En liten update känns lägligt.

Torsdag började jag att jobba. Det har gått jättebra och jag trivs :-) Visst är det lite svårt i början med alla rutiner, sysslor och att lära känna patienterna men jag tycker att det mesta har flytit på utan problem. Jobbade även fredag.

Fredagkväll hämtade jag och pappa (och Fanny) Thelma hos uppfödarna och begav oss sedan ut på stugan. Ena stugan har nu förvandlats från blågrå till röd, och - det blir supersnyggt! På bilden ovan är stugan bara halvmålad, för att visa er hur färgen såg ut före och efter. Men det blir riktigt fint. Förutom att måla så har vi ätit surströmming, haft väldigt mycket främmande och ätit, ätit, ätit *s* Det brukar bli så när man far ut. Mycket ätande! 

Igår hann jag även med (med mamma som sällskap), förutom sista målningen på stugan, att lämna Thelma (som för övrigt haft skitkul på stugan) hos uppfödarna i Sjulsmark, hälsa på moster M i Lillpite, följa med moster L och hennes sambo och titta på en gård, fota hästar åt  moster L's sambos pappa (*puh, kontrollerar så det blev rätt följd*) och städa (städar åt ett företag en gång i veckan).

Jag har visst fått dille på (paranteser) :-)  

Var riktigt, riktigt trött när jag tillsist kom hem igårkväll... Men lyckades vrida ur några sista orkesdroppar och packade upp väskorna, vek kläder, plockade in och ut en diskmaskin samt städade till lite småplock i lägenheten.
Sedan somnade jag som en stock.

Imorse ställde jag klockan på tidigt för att hinna med ett ärende på banken innan jobbet. Hade tänkt snabbhandla lite på vägen hem från banken men insåg att tiden inte skulle räcka till, så det kanske jag får ta imorgon istället.
Imorgonkväll får jag hämta hem Thelma igen :-) Man längtar efter henne så man blir tossig mellan varven hon är hos uppfödarna, då jag jobbar.


Nä, batterierna är urladdade för ikväll och jag kan knappt bärga mig till att slänga mig i sängen... Har ett tungt lass grus i ögonen, känns det som. 

Ifall jag hinner imorgon, så kikar jag in hos er alla :-) Annars får det bli på onsdag, då jag är ledig och har något mer tid över att sitta lite vid datorn.
 
Godnatt och kram,
Sofie.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback