Extreme home makeover

Oj, vad dagarna går. Det är redan helg - igen! Jag säger som min mormor; "det är jämt lördag!".
Tänkte att jag skulle hojta till att jag lever :-) Det är ett par dagar sedan jag skrev här sist. Har varit väldigt mycket i veckan.

Bland annat så har vi påbörjat en "Extreme Home Makeover" hos moster Linda. Så i veckan var jag, Linda och mamma på Jowa (eller, COLORAMA heter det ju nu!) och tittade på tapeter till deras vardagsrum, kök/hall (hänger ihop) och sovrum.
 
Till vardagsrummet blev det en vit fondvägg med svarta och silvriga blommor + vita tapeter runt omkring. Till köket/hallen en diskret randig tapet, och till sovrummet en cremevit fondvägg med vitt medaljongmönster + vita tapeter runt omkring.

Det kommer bli en hel skillnad när tapeterna kommer upp!! Just nu har dom en terracotta tapet med bård i vardagsrummet, en mörkblå tapet med bård i sovrummet och en gul tapet i hallen/köket. Så det kommer bli väldigt mycket ljusare i huset!

Tänkte att ni skulle få följa "förvandlingen" :-) Till att börja med har vi målat matsalsbordet och stolarna från svart till vitt. Bara det lyste upp i rummet!


57909-99

Före... svart och mörkt. Här ska ju även tapeten bytas ut samt golv!


57909-98
 
Nästan klara! Ska målas två varv till + tillkomma dynor på stolarna med ett snyggt tyg.



Det har varit några härligt soliga dagar i veckan! En av dagarna släppte jag och kusin M (som bor i Norrfjärden) ut hundarna och lät dom springa på skoterspåret bakom deras hus + att dom fick springa på isen på Fjörn. Oj så kul dom tyckte det var!! Dom sprang som nå tokar! :-) Samtidigt fick man själv lapa lite solljus och fylla på "energi-skafferiet". 


57909-96


Full fart på skoterspåret! Katitzi och kusin M's hundar (Bordercollie-blandisar) Lina och Bounty.


57909-95


Katitzi står på isen och filosoferar...


57909-94
 

På isen. Notera slasket... och tänk er hur Katitzi såg ut sen i pälsen!! ;-(



♥ Ha en underbar lördagkväll!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken stor skillnad det blev med möblerna! Vore kul att få se fler bilder efter hand :)

Postat av: EVA

Wow va kul att få följa med Linda & Jens hus förvandling...den terracotta tapeten blir ju fint att få bort...haha ! Möblerna blir jättebra ! Kanske vi måste ta en sväng ut och hälsa på dem och spana in resultatet. Du får väl säga till när de är klara...hihi !!!

KRAM EVA

2007-03-17 @ 18:00:07
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Sofie

Lina: Visst blev det! Jag lovar att ni kommer få se massor med bilder! :) Kram

Eva: Hehe, för att inte tala om den trasiga tapeten i hallen som diverse katter, barn och hundar har gnagt och slitit i!! Där kommer det bli skillnad. Ja det ska jag göra! :)
Kram

2007-03-17 @ 21:34:44
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: cleo

Vilken vacker hund! Är der Saluki?

2007-03-18 @ 12:40:28
URL: http://cleopethra.blogg.se
Postat av: cleo

Blev så fascnierad av hunden att jag glömde skriva att det blev jättesnyggt när ni målat om möblerna!

2007-03-18 @ 12:41:11
URL: http://cleopethra.blogg.se
Postat av: Sofie

Tack, visst är hon! Nej, nästan rätt kan man säga, hon är en afghanhund :) Jo, möblerna blev jättebra!

2007-03-18 @ 17:31:57
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: Lilla My

Tapeterna låter supersnygga.Jag tror att jag vet vilka du menar.Köpte själv den i den gråbruna nyansen förra veckan om det är samma vill säga.Jag har likadan färg på tapeterna i vardagsrummet som moster din så jag vet precis hur de har det ;-).Ska bli kul att följa förvandlingen.Ha det bra

2007-03-19 @ 20:48:44
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Postat av: Sofie

Lilla My: Vad kul! Ja, vi får se om det är samma! :) Kram

2007-03-20 @ 14:37:25
URL: http://lufthav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback