Stugan och elda upp lägenheten


Söndag var en helt underbar och solig dag ute på stugan! Jag, sambon, mamma, pappa, lillebror och hundarna drog ut dit för att grilla och njuta av det härliga vädret! Solen värmde i ansiktet, det var omkring -4 grader. Kusinerna Lisa och Erik, som har stuga en bit längre bort, kom förbi en sväng också. Lisa som numera är bosatt i Umeå träffar man inte så ofta längre! Så det var kul :-)


57909-63


Underbart väder! Synd att sambon just sålt skotern, för det var perfekt skoterväder!


57909-64


Katitzi "checkar av" kusin Lisa :-)


Måndag blev det lite shopping med en vän samt lunch på Paltzerian. "Renfärsfylld potatispalt med lingonsylt". Det var inte dumt!

Senare på kvällen ägnade jag mig åt att göra en liten kreation på en bricka med ett blockljus, några vita kvistbollar (som jag köpte i Thailand), lite stenar och en dekorationsboll i keramik (?).
Jag tände blockljuset och ställde hela kalaset på en stor korg som står vid hallen ner till trappen. Sedan slog jag mig ner i soffan för att se "Från koja till slott". Några minuter senare sätter brandvarnaren igång, och både jag och sambon flyger upp och får se en stor eldslåga flamma upp över korgen!! Min första tanke var att hela korgen fattat eld. Så i panik hämtar vi vatten och öser över och lyckas tillsist släcka den envisa "brasan". Som tur var var det bara kvistbollarna på brickan som fattat eld. *puh* Men dom vita kvistbollarna är numera kolsvarta *s*

Strax därefter får jag se att doftljusen som jag tänt och ställt på ett litet fat brunnit ner riktigt till grunden. Hade jag inte sett det då och släckt dom hade det nog blivit en eldsvåda av det också!! Gud alltså, inga mer blockljus på ett tag för mig! Dom är ju livsfarliga!!
  

57909-65


"Kreationen" , eller snarare "förödelsen"! Blockljuset har bara runnit åt ett håll, och på så vis förmodligen futtat eld...

 
57909-66


Två "förödelser" på en kväll!! *jises* Tur att jag såg detta i tid...!



Tisdag-onsdag
tog jag med mig hundarna och övernattade på stugan. Hade med mig några bra böcker och tidningar som jag som mest satt och plöjde mig igenom under gårdagskvällen. Tände lite VÄRMEljus (inga blockljus för min del tack!!) och åt choklad. Ibland är det mysigt med lite "ensamtid" (hundarna för ju inte alltför mycket oväsen :-). Vädret var inte det bästa så jag höll mig inomhus med min läsning. 


57909-68


Fanny, som är världens bekvämaste lilla vovve, tyckte det var lagomt kul på stugan ;-)


57909-67


Katitzi tog på sig rollen som "spanare" och morrade på minsta lilla rörelse ute (vilket gjorde mig lite nervis när det blev mörkt... *huga*)


Imorgon ska jag skjussa min kusin till Kallax, och då tänkte vi innan hon far dra en liten runda på Storheden när vi lika är i Luleå och se om man fyndar något kul :-)

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: EVA

Åhhh jädrans vilken tur att ni hade brandvarnaren !!! Usch hur illa det kunnat gå...

Men vilka härliga dar du haft !!!

KRAM EVA

Postat av: Pernilla

Hjälp vilken tur du hann släcka i tid!
Jag ljus i all ära, visst är det underbart mysigt.. men gud så lätt det är att man glömmer av dom!! Vilken tur att det slutade lyckligt ändå!
kram

2007-03-08 @ 11:43:36
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Sofie

Eva: Ja, verkligen! Och tur att vi inte var ute med hundarna så elden riktigt hade fått fart.
Jag har haft underbara dagar! :) Kram

Pernilla: Man har fått sig en lärpenning att alltid ha ljus under kontroll. Nu lär man iaf aldrig glömma något på iaf ;) Kram

2007-03-09 @ 11:09:24
URL: http://lufthav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback