Badrum

Vill börja med att tacka för alla svar på min kamerafråga!! Fick många fina tips!! :-)
Tusen tack!!!



Jag är väldigt, väldigt svag för vitt med alla sina nyanser. För någon vecka sedan målade jag om badrumsskåpet och spegeln i badrummet från träfärgat till vitt. Så i mitt makeover-iver bestämde jag mig också för att inhandla lite nya attiraljer till badrummet sist vi var på IKEA. Var naturligtvis inne på ett nytt duschdraperi i vitt och en ny badrumsmatta i vitt o.s.v. Men när jag stod där på IKEA kände jag bara "gud vad kul det skulle vara att testa någon ny färgskala". Så i min kundvagn hamnade två svarta, runda badrumsmattor och ett mörkbeiget mönstrat duschdraperi. En svag ångest rann genom kroppen och jag kände mig för en stund lite för vågad...

Men väl hemma och när jag fått allt på plats så kände jag en lättnad. Det blev ju riktigt bra! :-) Och det är en rolig kontrast mot resten av lägenheten som badar i vitt. Det svarta och mörkbeiga blev plötsligt en slags färgklick! 

Så här bidde resultatet:



57909-237



Före 



57909-241  



... och efter!



57909-238



Har tyvärr ingen "före-bild" på det här, men så här blev det iallafall.
Alltid svårt att fånga på bild hur det ser ut i verkligheten :-\
Blev sugen på att byta ut golvet också ;-)



57909-240



.. numera en vit spegel.



57909-239



.. och skåpet igen!



Vilket huvvatrist väder vi har här idag. Grått, trist och småregn. Känns som en söndag.
Har blivit bjudna på middag hos sambons föräldrar, så dit ska vi på en stund :-)

Önskar er en fortsatt trevlig helg!!
Kram, Sofie.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det blev ju jättefint! Duschdraperiet passade väldigt bra till det vita :)

Postat av: EVA

Jättesnyggt med det vitmålade skåpet !
Och IKEAfynden också ! Allt behöver ju inte vara vitt...man kan ju faktiskt matcha ihop lite kulör också...haha !

Ha en fortatt fin helg ! KRAM EVA

2007-05-05 @ 15:20:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Evelyn

Blev jättebra! Skåpet passade faktsikt bättre i vitt :)

2007-05-05 @ 15:45:30
URL: http://silkeslen.blogg.se
Postat av: heidi

Blev veldig fint med det vita skåpet ja. Ha en skøn helg : )

2007-05-05 @ 21:19:37
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: Thea

Såå fint det blev med vitt! Vilken skillnad. Kul med före och efter kort.
Gillade duschdraperiet också!

2007-05-06 @ 21:18:44
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback